joi, 2 ianuarie 2014

Anul care a trecut...

Mă gândesc la ultimele clipe ale acestui an, dar mai ales la cum va fi noul an...Mai multe persoane mi-au povestit de noile planuri si rezolutiile pe care le au pentru acest nou an, ca în fiecare an de altfel. Mi-amintesc că si eu faceam acelasi lucru, si zambesc...Zambesc pentru ca în fiecare an, la sfârsit de an, realizam cât de putin am reusit să realizez din ceea ce EU mi-am propus, dar cât de multe alte lucruri, mult mai bune, mi s-au realizat fără să le doresc, fără să mă gândesc că ar fi bune pentru mine, la fel ca si cele rele...
Asadar, anul acesta nu-mi propun mai nimic, nu-mi fac planuri, si nici nu vreau să mă gândesc la schimbările puternice care mă asteapta. Nu vreau să mă gândesc ce voi face după misiune, unde voi merge, cu cine voi fi, prefer să mă încred în Cel care stie mai bine decât mine, care mereu a stiut mai bine decât mine. Cred, că în sfârsit am învătat să aleg rezolutia anului.
Si, la sfârsit de an, nu vreau să mai măsor anul care a trecut prin ce mi-as fi dorit să fie, si nici prin compararea a ceea ce ar trebui să fie noul an.
Anul care a trecut nu înseamnă noi rezolutii pentru anul care vine.
Anul care a trecut nu înseamnă noi planuri pentru anul care vine.
Anul care a trecut nu poate fi măsurat prin ce am făcut si ceea ce vreau să fac la anu’.
Anul care a trecut înseamnă ce noi amintiri pot păstra în sufletul meu, de câte ori am râs si cu cine; câti noi prieteni am descoperit, si cum mi-au fost alături, dacă eu le-am fost alături atunci când au avut mai mare nevoie; câte noi legături am creat si cât de reale, cât de profunde sunt; dacă le-am arătat celor dragi cât de importanti sunt pentru mine, dacă le-am arătat cât de mult tin la ei; de câte ori i-am îmbrătisat si de câte ori m-am lăsat îmbrătisată; dacă am iubit, cu câtă intensitate am iubit, si cât de adevărată a fost iubirea mea, dacă am fost fidelă si cum am arătat că iubesc, dacă m-am lăsat iubită, dacă m-am lăsat purtată de iubire; dacă am fost fidelă promisiunilor făcute; de câte ori am împărtit ceva si cu cine anume; dacă m-am rugat si m-am lăsat purtată de rugăciune. Lucruri importante pentru inima mea.
Anul care a trecut înseamnă toate clipele care-mi vin în inimă, sentimentele pe care fiecare chip le trezeste în sufletul meu, si zâmbetul care se aprinde pe buzele mele, la amintirea lor.
Iar anul nou, nu mai înseamnă rezolutii si planuri, ci toate aceste chipuri si sentimentele pe care le poartă. Înseamnă la cine te gândesti, si ce sentiment iti aduce, înseamnă cu cine vrei sa petreci tot acest nou an, si de ce.
Mi-amintesc că, de multe ori râdeam cu cineva, care mereu avea câte o nouă glumă, mereu îi plăcea să mă vadă răzând, deci venea pregătit. Iar o glumă îmi vine acum în spirit: ”Dacă vrei să-l faci pe Dumnezeu să râdă, spune-i ce planuri ai.” J De aceea, noul an nu ar trebui să însemne noi planuri, ci mai multă încredere, mai multă sperantă, mai multă deschidere a inimii noastre fată de planul lui Dumnezeu.

Ne zicem mereu, ”un an nou MAI bun”. De ce mai bun? Oare anul care a trecut nu a fost ”mai bun”? Dezamăgirea survine atunci când ceva sau cineva nu răspunde conform dorintelor  si asteptărilor noastre. De aceea, anul acesta, noul an, care vine, nu-mi mai fac nici planuri, nici rezolutii si nici asteptari, ci voi plonja cu toata increderea in planurile Celui care stie unde sa mă ghideze.
Un nou an plin de incredere in Dumnezeu! J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu